söndag 15 januari 2017

Vårterminen har startat


Efter några lugna veckor runt julhelgen märker jag att det kliar i garnmorskefingrarna igen. Jag har fått ta emot paket på posten och fått hemlevererat till dörren. 


Några frågar efter mer lappar och rutor till filtar som de med glädje monterar.


Trots att det går åt många rutor till en filt så kunde jag packa en ny väska med rutor och monteringsgarn och så gjorde vi ett byte. 


Även lappfiltar blir till. Jag vet en garnmorska som älskar att leka med färger och som verkligen får ihop intressanta kombinationer som är sköna för ögat. 



Just nu har jag mest "tråkiga färger" i garnlagret men väntar på att få fylla på. Tur då att det finns färgglada lappar och rutor som humörhöjare.

En orange papperslapp väntar på att få komma till posten och bli utbytt mot ett paket. Enligt förhandsvarningen är det garn på gång i det paketet.

Sen vet jag att en väska med värme väntar på att bli upphämtad i Vasa.

Många småärenden som ska passas in i kalendern. Försöker hålla huvudet kallt och komma ihåg allt. Fast jag har nog hemstickad mössa. Och snuttminne.

Hoppas era maskor ger er njutning!

Maria

1 kommentar:

  1. Filtar och mormorsrutor på gång här i söder. Gäller bara att få dem till dig. Tids nog ska väl en kurir dyka upp.
    Kram Nancy

    SvaraRadera