söndag 7 oktober 2012

Elastisk avmaskning


När jag stickar sockor blir båda färdiga samtidigt så fort jag avmaskat resåren.

Hurra!!

Men det har tagit många försök och misstag innan jag har hittat en avmaskning som är tillräckligt elastisk för mina fina ben. Ofta har hela sockan suttit som en smäck och jag har vänt och vridit på fötterna och varit mäkta stolt. Men så fort sockan ska på eller av märks det att avmaskningen är för spänd.

Glädjedödare.

Men nu har jag en glädjespridare istället.

Cat Bordhi, en sticktant av högre skolan, har många filmer på YouTube om tips och trix och när jag provade "Jeny´s Surprisingly Stretchy Bind-Off" föll bitarna på plats. 


Nu maskar jag av resår, men också mycket andra projekt, med just denna metod.

Som sjuksköterskan sa: " Tänk vad lite omslag kan göra gott."

Jag kan inte annat än hålla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar